lauantai 4. toukokuuta 2013

Malabarin pinaatti-asiaa

Olen kuluttanut koko aamupäivän (joka piti kuluttaa siivotessa) katsemalla You Tubesta kaikenlaisia puutarhavideoita ja lueskelemalla puutarhablogeja. Kekseliäitä puutarhureita on maailma pullollaan. Koska olen kylvänyt Malabarin pinaattia tietämättä, millainen siitä tulee ja kasvaako se edes täällä, olen etsinyt siitäkin lisätietoja netistä. Eksyin sivuille, joilta poimin tämän kuvan.

Olisiko näistä vinkeistä hyötyä, katsotaan

Ja lisätietoa valokuvien kera myös näiltä sivuilta


2009_07_30-Spinach.jpg
Kivan näköinen köynnöskasvi näyttäisi olevan

4 kommenttia:

  1. Tuo pinaatti näyttää vähän samanlaiselta kuin monivuotinen täälläkin kestävä 'Hyvän Heikin savikka', jota olen poiminut salaattiini ainakin keväällä. Myöhemmin sen maku on vähän kitkerää.
    Mutta on helppo kasvuinen.

    VastaaPoista
  2. Kuten huomaat, en tiedä Malabarin pinaatistakaan juuri mitään, voi hyvinkin olla Hyvän Heikin savikka. Pidän pinaatista, mutta tavallinen pinaatti alkaa minulla kukkia jo ennenkuin on saanut kunnon lehdet aikaseksi. Nyt laitoin Uuden Seelannin pinaattia, tätä Malabaria ja jotain , jonka nimi on ruotsiksi praktmålla, puupinaatti, tiedätköhän siitä jotain?

    VastaaPoista
  3. En tiedä tosiaankaan.
    En ole tavallista pinaattiakaan viljellyt, en varmaan koskaan, koska perheemme on tykännyt enemmän nokkosesta. siitä olen jo tehnytkin muhennoksen. Nyt olisi jo aika kerätä ja kuivattaa sitä.

    VastaaPoista
  4. Hyvä kun muistutit. Otankin sakset, pussin ja hanskat mukaan seuraavalle lenkille, tykkään myös nokkosesta mutta havahdun asiaan yleensä liian myöhään.

    VastaaPoista